torsdag, juli 10, 2008

Balkongen del 2

En liten uppdatering om våran balkong & dess växter. Som en del kanske läst i tidningarna så fick vi i området utegångsförbud på balkongerna då de hittat en spricka i en balkong när de gjorde tvåårsbesiktningen. Det är inte klokt.. nybyggda hus men fel efter fel. Börjar bli rätt tröttsamt faktiskt.
Som en tillfällig lösning (och känner jag bolaget rätt lär dem väl sitta där i evigheter för nu är ju problemet löst så fint så) sattes det 3 stålpelare på varje balkong samt 4 pelare längst ner under balkongerna för att stötta upp. Visst blev det tjusigt?
Spana in de fina halvmetersplattorna som pelarna står på. Jag pimpade dem med mina krukväxter.


Skåda min kattmyntaplanta! Som nu tydligen ska börja blomma. Den luktar ljuvligt både för oss människor och för katterna. Som har fått smaka lite och blev helt exalterade så det är lite ransonering på den numera.


Mina vackra bärpepparplantor frodas. Nu har allting börjat växa som bara den!


En av mina tre tomatplantor, en buskig sort som ska ge många små tomater. Det luktar så ljuvligt om tomatplantor. Tar mig tillbaka till min barndom när jag strosade omkring i morfars växthus där han odlade tomater, sallad & andra grönsaker.


Slutligen min något småledsna taklöksväxt. Den har fått större kruka så jag anar att när den väl kommer igång, kommer täcka krukan rätt bra.

Det var allt för mig denna gången!
Må väl - Tiggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D