torsdag, april 09, 2009

Stämplat på blockljus

Sista påskalstret för i år
Det blev ett påskalster till. Denna gången i form av ett stämplat ljus. En teknik jag velat testa länge men som inte blivit av mest för att blockljus är rätt saftiga i priserna. Men idag hittade jag mindre och billiga på Netto. Googlade på beskrivning - ni hittar den här hos Pappersvinden.

Jag använde en vit servett istället. Sen värmde jag lite efteråt på ljuset så det blev en jämn, glansig yta. Använde lägsta nivån på värmefönen.
Motivet är från Stämpelboden och jag använde två färger för att ge det lite nyans.


Närbild, klicka så får du en större bild.

En liten & rolig gåva att ge bort såhär i påsktider till dem vuxna. Jag hoppas alla mina härliga läsare får en skön påsk med massa sol, god mat & trevligt sällskap! Själv ska jag snart göra en smörgåstårta inför helgen och det mesta är handlat. Om vädret håller i sig drar vi ut till skogen och grillar lite korv!
/Tiggy

6 kommentarer:

  1. Men hallååååå! Du kan juh inte nämna både ljus & smörgåstårta i samma inlägg... Nu blir jag alldeles till mig och vill ha båda två haha =)

    SvaraRadera
  2. Det blev verkligen ljuvligt! Roligt att du hittat lite billigare ljus!

    SvaraRadera
  3. Men Gud så snyggt!! Vilken bra gå-bort-present!!

    Ha en riktigt trevlig påsk!

    SvaraRadera
  4. Så snyggt! Har också velat testa detta, men inte orkat leta beskrivning... =) Visst är det en fin gåva att få! Ett tips är ÖB - deras blockljus är rätt billiga, brukar storshoppa ljus där! =)

    Ha en underbar påsk!
    Kram / Angelica

    SvaraRadera
  5. Supersnyggt, spännande att testa på lite nya saker också. Tusen tack för dina snälla ord inne hos mig! Hoppas du får en fin fortsättning på påsken!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D