lördag, juni 25, 2011

Knorr Bag of taste - Buzzador

Stekpåsen är tillbaka!
Jag minns när jag växte upp att mamma brukade använda stekpåse när hon lagade kyckling och anka så när jag skulle testa Knorrs Bag of taste via en Buzzadorkampanj fick jag ett fånigt leende på läpparna. Men jag måste slå ett slag för stekpåsen! Det är verkligen ett bra redskap i matvardagen.

Jag fick möjligheten att testa Knorrs nya Bag of taste via Buzzador. Det är en påse där det ingår en stekpåse och en kryddblandning. Den finns i tre smaker: paprika, barbecue och lemon/herbs.
Tanken är att man ska slänga ner valfri sort kyckling (filé, klubbor, hel kyckling) i påsen, hälla i kryddmixen och sen skaka om. Sedan sätter man på medföljande klämma, sätter in i ugnen så blir kyckling mör och saftigt.

Och det fungerar verkligen. Jag har kört med innerfiléer och kycklinglårfilé. Det blir så gott och det är smidigt. Min favorit är paprika, det luktar och smakar en hel del som den grillade kycklingen man köper i affären.

Påsarna kostar 15:- i affären och för att få en snabb middag under den stressiga vardagsveckan tycker jag att det är ett vinnande koncept. Testa du med!

1 kommentar:

  1. Det är billigare att strössla allroundkrydda på kycklingen (filé, klubbor, hel kyckling)och stek den i ugnen i en trång form så vätskan hålls kvar.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D