torsdag, september 29, 2005

Veckan som gått

Veckan har varit fin, utställningen var jättekul! Blev ju helt kär i en Cornish Rex som var vit med svarta fläckar. Helt underbar kan jag lova!
Fick inhandlat diverse leksaksmöss, bollar, en gigavippa, öljästtabletter samt en laserpekare. Laserpekaren blev snabbt en hit för Tequila och Polgara. Nisse är för smart/lat för att jaga fläcken. ;-)

Besöket hos frissan resulterade i två olika färger på slingor; brunblonda & brunröda. Riktigt nöjd blev jag, det smälter in fint med min egen hårfärg. Hade jag fastnat på foto så hade jag lagt in en bild, får se om jag kan lyckas med det i veckan.

Dagen började med en punktering. Hurra! Efter att flera bilar kört förbi så stannade till slut två änglar som hjälpte mig med mitt söndriga fälgkors. Det finns trots allt hjälpsamma människor därute även om de är få. Ibland undrar jag om det är någon som vakar över mig för det verkar alltid finnas någon som kommer till min räddning. *Ta i trä* Om så är fallet vet jag ju aldrig men jag är djupt tacksam iaf.

Helgen som kommer dårå? Imorgon kommer sambons närmsta vän, han är väldigt trevlig så det ska bli kul. Stannar till söndag så då kan de två roa sig medans jag snackar katt på forumsträffen.
Ska ta och inhandla matvarorna till träffen, iofs kommer jag lätt undan med en äppelpaj samt en sallad. Men det ska likväl göras.

Imorse vaknade jag upp och såg att Polgara hade Nisses rumpa som kudde. Måste vara den bästa kudden som finns. Framsteg! :-) Tequila låg som vanligt i sin elementbädd och var lyckligare än någon kan vara. Tror det var det bästa jag någonsin köpt till katterna. Lycka är en spinnande katt - eller tre.

Må väl!