onsdag, oktober 04, 2006

Många månader har gått

Tänk vad det kan hända mkt på så lite tid. Sedan jag skrev sist så har mitt liv vänts upp och ner X antal ggr. Från att ha fast arbete och en hel familj till arbetslös och splittrad både inombords & IRL.

Mamma gick bort i juli efter flera års kämpande mot cancern. Till slut orkade inte kroppen kämpa och vår älskade mamma fick flyga till himlen. Gud vad det gör ont fortfarande. Jag har inte helt kunnat förstå vidden av det, overkligheten smyger sig på mig när mörkret kommer. Tankarna yrar som vilsna små lamm. Första tiden efter att hon gick bort så hade jag drömmar varje natt om henne. Hon framstod så som hon var innan sjukdomen, pigg & alltid glad. Alltid skojig och mån om familjens bästa. Mamma var alltid där oavsett när & var man behövde henne. Om så för att hämta en när man var mitt ute i ingenstans eller för att köra en till sjukhuset när man mådde dåligt.
Det är så tungt att förlora någon som hade en så central plats i ens liv. Jag vill bara lyfta luren och berätta om alla livets småsaker för henne eller fråga hur man lagar nån maträtt. Men sen finner jag mig igen i verkligheten med en tom blick och kommer ihåg att hon finns inte där.
Min enda förhoppning är att vi möts igen en dag, var det nu än är. Då utan att mamma är tyngd av sjukdom och smärta.

Vi ses igen - älskar dig förevigt mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D