lördag, mars 10, 2007

Nyinflyttad + blomsterarrangemang

Så har vi då kommit tillrätta i nya lyan ute i Bunkeflostrand. Så härligt här.. LUGNT! Inga förbannade fjortizgäng på mopeder, festande snorvalpar till grannar eller stinkande grannar. Här kan man tom gå ut mitt i natten och gå utan att känna någon oro. Det ni!
Nybyggd hyreslya där allt är i ek och vitt. Känns så fräscht. Vi trivs kan man ju säga och katterna stormtrivs med alla fönster. Det är fönster hela vägen ner till golvet så de har det väldigt mysigt. Det var min största oro, att de inte skulle trivas men det tog bara någon dag sen så var det full utforskning.

Jag har även börjat på min utbildning nu, går floristutbildning ute i Oxie. Så otroligt vacker skola. Kommer visa en del av det jag gör där ute här i bloggen. Alla bilderna är klickbara så man får upp dem i fullt format.

Kan börja med en bukett som jag gav till syrran. Konstruktionen ska likna ett spindelnät.



Här är en liggandes, låg begravningsdekoration som jag blev rätt nöjd med.



En krans där dekorationens form är hämtad från korsets utseende.



En hög begravningsdekoration, kanske inte det vackraste jag gjort men nått ska man vara först med antar jag. ;-)



Så har vi en låg dekorationsom blev väldigt vacker med lugna färger.


En något suddig bild på en hög dekoration.



Tja det var väl det hela. Snart går jag ut på första praktiken, känns rätt nervöst. Utbildningen är på sammanlagt 40 veckor så det är rätt lagom. Ångrar inte att jag började.

Må väl! / Tiggy

1 kommentar:

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D