tisdag, april 24, 2007

Tillbaks till skolbänken.

Så började skolan igår och det är full fart. Saknar faktiskt praktiken. Man var så mkt mer effektiv där än man är i skolan. Denna vecka ska vi hålla på med brudbinderi så det ska bli spännande. Har varit en intensiv helg. Haft både sambons vän på besök hela helgen och så ett par av hans vänner på middag i lördags. Det blev väldigt lyckat. Menyn var oxstek i rödvin som puttrat i några timmar, råstekta klyftpotatis & en kall ädelostsås som blev mkt omtyckt. Bra recept är alltid värda att låna. ;-) Till efterrätt min första hemmagjorda pannacotta med hallonsås. Visserligen blev den god men jag råkade få i lite väl mkt gelatin. Nå man lär sig. Första gången är till för att förbättra sig.
Så slet jag med att få färdigt projektet till skolan också. Jag valde att göra medeltiden som tema. Planera ett brudpars blomsterarrangemang i medeltida stil. Får hoppas det duger!

Återigen har jag fått sömnproblem. Förstår inte varför. Kan bara inte somna. Inte ens när jag läser böcker så jag kiknar. Detta går ut över dagen som kommer. Bah..

Well vi hörs igen några brudbuketter senare.

Må väl / Tiggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D