måndag, april 09, 2007

Glad Påsk!

Om än lite sent kanske men bättre sent än imorgon! Påsken firades hos syrran ute på campingen och det var himla mysigt. Pappa hade gjort en mkt god smörgåstårta som dessutom såg helt oemotståndlig ut. Vi grillade lite också och åt ägg, lax samt lite smått & gott. Till min stora sorg så belägrade dock syrran smörgåstårtan och jag hann bara äta 2 ynka bitar. :-P

På praktiken så har jag sysslat med att göra massa olika påskarrangemang och det har varit varierat resultat. Dels gjorde jag fyllda korgar som liknade vikingaskepp med påskliljor och lite annat i. Dels en massa andra arrangemang med påskliljor, lökväxter, målade miniägg, fjädrar etc. Fick göra några buketter också och man blir alltid lika glad när de blir sålda! Det har varit en stressig vecka i affären. Lugnt en timme sen en rush osv. Men kul är det att få uppleva och göra folk glada. Jag har också gjort vad som kallas för påskbollar. Det är 40 st lösa påskliljor som man arrangerar parallellt som en symmetrisk 'boll'. Sedan binder man under deras 'huvud' och arrangerar på fat eller i en kruka. Det är så häftigt för det går från nolltid att de är helt knoppiga tills de slår ut och bildar en härlig gul boll. Jag gav en sådan till syrran och hon skickade dessa foton till mig.




Så må väl därute / Tiggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D