onsdag, mars 28, 2007

Praktik & vår

Våren har anlänt med stormsteg och vi har haft några helt underbara dagar här i Malmö. Visserligen blåste det rätt mkt i helgen men det lugnade ner sig rätt snart. Solen har skinit och katterna har solat svansarna av sig. Sorgligt nog så drog jag på mig en usel förkylning så dessa lediga dagar har varit relativt dryga. Aldrig kul att vara sjuk när solen skiner.
Jag planerar årets första grillning snart, det är så härligt med nygrillat! Då vet man att det är sommar på gång. För vad går väl upp mot sommarkvällar och lite grillat. ;-)

Inne på min andra veckas praktik, so far so good. Man är helt slut när man kommer hem, psykiskt och fysiskt. Men det är kul och väldigt lärande. Det skiljer så mkt mellan skolan och riktiga livet, två helt olika sätt att tänka.

Varit kreativ idag, pappa tittade förbi och hjälpte mig sätta upp resterande klösträd till katterna samt nya klädhängaren. Fönstren har fått barnlås så nu kan vi vädra säkert utan rymmande katter. Han ska även hjälpa mig bygga en nätdörr till balkongen så vi kan ha den öppen utan smitande katter. Kommer bli väldigt bra och behövligt! Blir det lika hett och kvavt som de förra somrarna så lär det verkligen behövas.

Slutligen..
Ett stort rungande hurra för min sambo som igår tog körkortet! HURRA! Det gjorde du bra darlingen min.


Over and out Tiggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D