tisdag, januari 03, 2012

Göra egna blommor

Man blir aldrig för gammal för att leka med lera!
Alienbling önskade sig blomformar i silikon i julklapp och när jag handlade några till henne kunde jag inte låta bli att köpa en form till mig själv. På Panduro köpte jag soft Fimo-lera och sen började jag leka med blomformen. Det går väldigt lite lera, är pilligt men ack så kul!
När man är nöjd med formen på blomman lägger man dem på ett bakplåtspapper, in i ugnen i 30 minuter i 110°. Låt svalna och sen är blomfigurerna hårda och redo att scrappas med.

Själva blomformen ser ut som på bilden nedan och är köpt på Ebay.
 Det är lite pilligt men roligt. :) Leran finns i alla möjliga färger och det går att 
använda annan lera än Fimo. Det kommer att bli fler formar!
//Tiggy

2 kommentarer:

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D