tisdag, december 19, 2006

Dagarna före jul.

De är alltid lika hektiska. Det kvittar hur mkt man än försöker förbereda, det lyckas så sällan. Förra året lyckades jag däremot handla all julmat före den tjugotredje, mkt skönt! Tänkte fixa detta på onsdag så är det gjort. Slipper man slåss med alla dan före dan.

Det händer mkt på sistone.. Nästa år ska jag börja Floristutbildningen. Det kom som en ren chock då det var fyrtio före mig i kön och de sa att jag antagligen inte skulle komma in nästa år. Men så ringde de en dag för nån månad sen och sa att det fanns en plats till mig. Jisses vad förvånad jag blev..

På onsdag skriver vi kontraktet för den nya lägenheten. Vi slipper dubbla hyror dessutom. Så härligt! Blev mkt att planera bara helt plötsligt men vad gör väl det. Lägenheten är jättefin, alldeles nybyggd och ljus. Hoppas katterna kommer trivas.

I fredags var vi på julbord med sambons jobb. Himla mysigt, gammeldags värdshus med massa underbar mat. Laxen får mig fortfarande att sagla.. för att inte tala om den kolsvarta lakrisknäcken! Hade man bara vetat receptet, men klart, det är farligt. Då hade man väl bågnat inför all knäck man gjort. ;-)
Till sambons stora förtjusning så innan julbordet hade företaget hyrt ett ånglok. I tågvagnen serverades glögg samt pepparkakor medans tåget susade förbi i 40 km/h. Så mysigt. Sambon var som ett litet barn, härligt att se honom så glad.

Vad har mera hänt.. hmmsa får fundera lite. Tror det var det hela. Det börjar kännas lite ljusare nu men fortfarande är det tungt att ens ta sig ur sängen. Förstår inte denna ångest som har smygit sig över mig. Får verkligen kämpa för att orka. Nu känner jag att magen börjar svida igen, all julstress. Men tycker det är konstigt för jag har julhandlat i stort sett allt. Bara några klappar kvar och det vet jag vad jag ska köpa. Men så är det allt annat, alla samtal och saker som ska planeras med familjen. Julen firas hos pappa med syster och dennes sambo.

JO! Idag fick vi vårat Nintendo Wii. Riktigt kul och annorlunda. Gillar att kontrollerna är så små. Här ska bowlas till jul. Grannarna måste ju tro att man blivit helt bäng som står och golfar i vardagsrummet men det bjuder jag på!

Må ni alla få en riktigt härlig jul och försök att inte stressa så mkt. Familjen är det allra viktigaste, kom ihåg det! Ta ingenting för givet, du vet aldrig vad som sker.
Jag saknar dig fortfarande mamma...

Må väl - Tiggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D