onsdag, december 27, 2006

Julhelgen över..

Det blev en mkt lyckad julhelg faktiskt. God mat och bra sällskap. Som tur var så fick vi Wii:n innan jul så den hängde med till pappa. Så sambon och syrrans sambo spelade Tennis som galningar. ;-) Jag stod och fixade till maten och fick allt lugn jag kunde önska. Kan inte med att ha för mkt folk runtomkring när jag donar i köket. Så brukar det försvinna mat från spisen dessutom så fort man vänder ryggen till. Men men det kan man väl bjuda på ibland.

Det var svårt utan mamma.. men vi gjorde så gott vi kunde och det blev lyckat. Inget bråk, inget tjafs, inget strul.
Jag diskade dessutom för att slippa att tjat om vem som skulle göra det. Min far är av den åsikten att diskmaskiner är onda och det behövs inte. Men diska vill han inte. ;-) Yeye det kommer väl en dag. Så hemskt är det inte.

Efter middagen så åkte jag och sambon till mammas grav och tände ett ljus. Det blev så himla fint. Först då kom tårarna och känslorna vällande. Man måste tillåta sig att sörja för att gå vidare men det är tungt.. Älskade mamma, varför var du tvungen att gå före oss?

På juldagen åkte jag, sambon och pappa till Älmhult och hälsade på Pers familj. Pappa och Per gick i skogen med deras hund, tror det var mkt bra för pappa att få komma iväg och tänka på annat. Vi har lovat honom att han skulle få hänga på men jag ville inte släpa iväg honom förräns han var någorlunda okej. Tror det blev uppskattat, han somnade i bilen på väg hem. :-) Var trevligt
att träffa dem, särskilt sambons lillasyrra, hon är så söt och oskuldsfull. Tror hon kommer bli en klok tjej när hon växer upp. Synd att det ska vara så långt bara för hon gillar verkligen sin bror.

Så allt igenom så blev den en bra julhelg, gårdagen spelade vi tvspel hela dan och bara slappade. Tog pizza som avbrott från all julmat. Tror jag ätit minst fyra julbord iår.

Hoppas ni får en skön avslutning på året och att ni haft en bra julhelg! Varma tassar från Tiggy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D