tisdag, januari 02, 2007

Tacopaj med osttäcke

Blev sugen på något nytt idag och efter lite förslag från kära Sksforumet ( www.kattforum.se ) så beslöt jag mig för att satsa på en tacopaj. Den blev en hit kan jag säga.. krämig och god! Med en sallad till så räcker den till 4 personer.


Tacopaj med osttäcke

* 500 g köttfärs
* 1 gul lök
* 1 pkt tacokryddsmix
* 4 msk salsa
* 1 dl vatten
* 1 vitlök
* 1 brk creme fraiche (2 dl)
* Riven ost & några kuber fetaost

Deg:

* 75 g margarin
* 3 dl mjöl
* 3 msk yoghurt/creme fraiche


*Gör degen och klä en form. Förgrädda i 15- 20 minuter i 175 grader. Under tiden så förbereder du fyllningen.

*Fräs färsen och hacka lök + vitlök. Låt fräsa med tills löken är mjuk.

*Häll i kryddmixen, vattnet och salsan. Låt koka ihop. Du kan ta i lite olivolja eller olja för en fylligare smak. Jag använde oljan som jag hade till min hemmainlagda fetaost tex.

*Fyll formen med färsröran och lägg ost + ev fetaost ovanpå. Låt gratinera i ugnen i 20 minuter i 200 graders värme. Servera med en sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D