lördag, december 09, 2006

Salsakyckling

En gammal favorit i repris tar vi här. Detta recept har jag gjort måååånga ggr och det går alltid hem! Jag fick det av en gammal jobbarkompis när jag sa att jag var så trött på alla mina egna recept. Hon inspirerade mig att börja testa nya recept och det har gått rätt bra. Visst har man misslyckats en del men det är när man lyckas som man blir motiverad att jaga vidare på nya recept. Håll till godo med Salsakyckling!


Salsakyckling *2-3 personer

*En grillad kyckling
*10 cm purjolök
*En burk creme fraiche, ca 2-2½ dl
*2-3 msk salsa
*(1 st champinjoner i burk)
*Ost i tärningar eller strimlad - ca 1 dl


*Rensa kycklingen på kött och lägg i en bunke.
*Strimla purjolöken och stek i lite matfett tillsammans med svampen om du vill ha det i. Rör ner det i bunken.
*Häll i creme fraichen och salsan. Smaka av. Tänk på att salsan inte får sin sanna smak förräns den blir varm så ta inte i för mkt. Häll i den tärnade/strimlade osten.

*Häll blandningen i en form ca 20 * 30 cm och gratinera i 200 c ungefär i 20-25 minuter eller tills den fått färg.
*Servera med ris och en grönsallad.


Må väl! / Tiggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D