måndag, februari 18, 2008

Fotoramar

Försöker göra sovrummet lite mysigare utan att bli helt ruinerad. Som en del så ville jag göra lite söta fotoramar. Efter att ha spanat runt lite så fick jag ett tips av en väldigt duktig pysslare vid namn Evelina - även känd som Alien Bling ;-).
Hade just varit och köpt ett gäng nya scrappingark på Panduro så det passade bra. Om än så använde jag mig av de jag redan hade men jag är säker på att de nya kommer till nytta snart.

Det hela är mkt enkelt. Köp billiga ramar, dessa är från Ikea och är vita i grunden. Måla sidorna med passande färg. Lägg ramen över pappret och skär ut en pappersram. Klistra på ramen, fila kanterna lite och ta ev på lite stämpelfärg - även kallat chalka. Done!



Må väl!
/Tiggy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du lämnar ett litet tassavtryck! :-D